fredag 29 oktober 2010

Tematrio: annan läsning

Lyrans senaste tematrio handlar om sånt vi läser som inte är skönlitteratur. Jag läser:

1. Noter. Musik är vad jag studerar och det kommer bli mitt yrke när jag blir klar om ett par år. När man spelar efter noter använder man samma förmågor som när man läser en text. Man sätter ihop små symboler till en meningsfull helhet som gör att man kan avläsa vad som står skrivet. Personer som har dyslexi har ofta också svårt för att spela efter noter.

2. Kurslitteratur förstås. Just nu är det en hel hög med kursböcker jag borde läsa: The Recorder Book, Barouque Music Today, Lust och Glädje, Lek och kreativitet i barndomen, FUNK och Myter om projekt. Jag gillar inte böcker som jag måste läsa. Hur intressanta de än är!

3. Bloggar förstås! Mina favoriter finns listade i högerspalten under Favoritplatser, kika!

Inga kommentarer:

besöksräknare