tisdag 12 oktober 2010

Bokbloggarnas litteraturpris!

Yay, vilket bra initiativ av Breakfast Book Club att instifta ett bokbloggarnas litteraturpris! Om man skriver en svensk bokblogg får man nominera fem stycken böcker, svenska eller utländska, som är utgivna mellan november 2009 och fram till november 2010. De måste finnas översatta till svenska. Sedan kommer röstning att ske i november. 

Jag har ingen aning om vilka jag skulle nominera, jag läser för lite nya böcker. Det finns en, som jag visserligen inte har läst än, men som jag känner mig ganska säker på att den är värd ett pris. Kanske ska nominera den? Jag tror inte det är ett krav att man måste ha läst böckerna man nominerar. Eller det kanske är lite oprofessionellt? Shit, måste tänka över detta noga...

Du som driver en blogg och känner att du har lite koll kan ju gå in här: http://www.breakfastbookclub.se/2010/10/11/bokbloggarnas-litteraturpris/

Inga kommentarer:

besöksräknare