söndag 2 januari 2011

Vill läsa

Kände verkligen på ett brutalt sätt att det var ett nytt år i förmiddags när jag hittade mitt första silver-hårstrå någonsin efter årets första dusch. Hjälp!

Men jag bestämmer mig för att se det som ett tecken på mognad, självförtroende och visdom och klistrar in det i dagboken. 

Det här är böcker som jag verkligen ser fram emot att läsa just nu. Kanske i år?
Lilla Stjärna - John Ajvide Lindqvist
Blonde - Joyce Carol Oates
Strage Text - Fredrik Strage
Glitterscenen - Monica Fagerholm
Lolita - Valdimir Nabokov
Darling River - Sara Stridsberg
Fågeln som vrider upp världen - Haruki Murakami


Det här är annat som jag också vill läsa, men inte lika desperat:
Blindheten - José Saramago
Pestens tid - Stephen King
Vad jag pratar om när jag pratar om löpning och
1Q84 - Haruki Murakami
Iliaden och Odyséen - Homeros
Vita bergens barn - Per Anders Fogelström
His Dark Materials - Philip Pullman
Bounjour Tristesse - Francoise Sagan
Fler japanska författare
Något av Alice Munro på engelska

4 kommentarer:

Frida (påhittade nöjen) sa...

Det är flera böcker här jag också vill läsa. Lolita och Darling river. Fågeln som vrider upp världen. Blindheten. Det är nog dom jag är mest nyfiken på :)

Stjärtmes sa...

Lilla stjärna är jag också hemskt sugen på att läsa. Men jag har inte läst något av Ajvide Lindqvist än. Så jag får se vilken av alla hans böcker jag läser först.

Frida sa...

Lilla stjärna glömde jag ju. Den vill jag också läsa. Fick den ju i julklapp och allt.

Emma sa...

Frida: Jag känner mig egentligen inte sådär supersuperpeppad på att läsa just Lolita, men jag känner att jag måste läsa den innan jag läser Darling River. Alltså är den med på listan. =)

Stjärtmes: Åh du har bra saker framför dig! Jag tycker bäst om Hanteringen av odöda om man ska komma med nåt tips, men alla hans böcker är bra.

besöksräknare