onsdag 5 januari 2011

Hej rean

Jag skulle gå till biblioteket, men det var stängt. Åh bittra öde, tänkte jag. Jag hade verkligen sett fram emot det och jag var så stolt över att jag hade lyckats ta mig utanför dörren idag men så var jag ungefär femton minuter för sen.

Jag var på biblioteket inne i stan i går, men då hittade jag ingenting och det var omöjligt att söka på datorn, så då tänkte jag att jag skulle gå till Myrorna där de har massor av böcker. På vägen dit träffade jag en kompis som inte hade något bättre för sig än att följa med mig, men han var inte riktigt lika peppad som jag på att stå och läsa igenom alla osorterade titlar i hyllorna och tröttnade snabbt. Eftersom jag ändå skulle åt samma håll som han sen, så följde jag med honom när han ville gå, efter typ fem minuter. Så det blev ingen bok där heller.
Därför såg jag verkligen fram emot att få gå till biblioteket där jag bor, själv, och bara leta efter Den Rätta Boken så länge jag ville. 

Efter dagens biblioteksnederlag gick jag runt lite planlöst i centrum ett tag och visste inte vad jag skulle göra av mig. Sen gick jag in på Akademibokhandeln. Det var visst rea. Jag köper extremt sällan nya böcker nu för tiden men jag måste ha varit extra desperat idag för kolla vad som hände:



Jag är glad över mina nya böcker! Fågeln... som jag har velat läsa så länge, kokboken som verkar perfekt för mig som inte har någon ugn och en superbillig svampbok, eftersom jag inte har någon men länge har velat.

2 kommentarer:

Boktradition sa...

Jag har heller ingen ugn. Får nog kolla upp den dära boken :) Matvariationen är onekligen något begränsad här hemma

Försökte också låna Fågeln idag, men nu har jag åtminstone bokat den :)

Sofia sa...

Sv: Japp, jag spelar tvärflöjt :) Gör du det också?! Har inte spelat särskilt lång tid, detta är väl femte året...

besöksräknare