tisdag 14 december 2010

Trilogiutmaning, passande!

Bokmärkt har startat en trilogiutmaning. Den går ut på att man ska läsa en trilogi eller tre böcker i en serie under ett kvartal. Eftersom jag precis har läst ut första delen i Philip Pullmans trilogi His Dark Materials så passar jag på att hänga med. Jag tänker också se till att äntligen läsa sista delen i Per Anders Fogelströms "barnserie", Vita bergens barn. Fast den är egentligen utanför utmaningen eftersom jag läste de två första delarna i våras, så den trilogin kommer inte vara läst under ett kvartal.

För övrigt måste jag bara säga att DET ÄR SÅ SKÖNT ATT LÄSA IGEN! Låt mig aldrig mer behöva ha ett läsuppehåll! Jag behöver de där andra världarna att slinka in i ibland för att påminnas om att det finns annat än den här vardagen. Jag tycker om mitt liv och min vardag, men jag är så mycket mer än den och jag behöver leva mig in i andra historier än min egen ibland för att känna att det här inte är allt som finns. Det finns alternativ, sämre och bättre eller bara annorlunda. Det finns andra världar, andra liv att leva. Att det blev så här i mitt liv var bara en tillfällighet och jag måste få smaka på de där andra liven också. 
Annars är jag inte komplett.
Annars är jag inte hela jag.

1 kommentar:

Hundöra sa...

Roligt att du vill vara med!

Jag förstår vad du menar med att ibland vill man ta en paus från sin egen vardag även om man trivs med den.

besöksräknare