torsdag 30 december 2010

Hemma igen

Över jul var jag hos mina föräldrar. Fyra dagar hos pappa med familj, fyra dagar hos mamma med man och sen tillbaka till pappa en dag för begravning av min käre farfar med hela tjocka släkten. Julmat i mängder, massa julklappar förstås, påfrestande gamla familjeroller man inte slipper undan, lek, stoj, skratt, stök och lite bråk och framför allt inte en lugn stund. Precis som det ska vara. 

Det är så skönt att vara hemma. 

Från pendeltåget gick jag rakt in på pizzerian nere på hörnet. Höll på att inte komma in genom dörren med alla mina väskor och kassar och flöjter. Beställde en pizza, släpade upp all min packning, gick på toa, sprang ut och hämtade pizzan och skönk sen ner i min stora fåtölj med ett avsnitt av min senaste anime (Cardcaptor Sakura) och drog världens nöjdaste suck över att vara tillbaka till mitt eget igen.

I morgon är det nyår, men jag tänker bara sitta hemma och kolla på en film och låtsas som det regnar. Jag har ingenstans att vara, ingen fest att gå på, inga vänner i stan och jag pallade inte att stanna hos föräldrarna EN DAG TILL. 
Det blir säkert mysigt. Jag har varit själv ett år tidigare och det gick ju bra.
Förträffligt. 
Det blir mysigt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag förstår absolut den känslan, att man häller vill vara själv än en dag till :) Så skönt att komma hem till sitt eget! Gott nytt år och hoppas du får en mysig kväll i morgon! :)

Emma sa...

Ja det är verkligen skönt att vara hemma och bara få göra sitt och gå runt och mysa och nörda med vad man vill.
Gott nytt år till dig också, hoppas du får en fin kväll!
Kram!

besöksräknare