söndag 1 augusti 2010

På mitt nattygsbord

För ett tag sen såg jag i ett par bloggar inlägg om vad som fanns på skribenternas nattygsbord och tänkte att jag ville göra detsamma, men nu har jag tyvärr glömt vilka bloggar det var så jag kan inte länka. Så om du känner att det kanske var din blogg jag såg - hojta till!

Jag har inget nattygsbord just nu eftersom jag sover på golvet eftersom jag är för lat/snål för att skaffa en riktig säng. Men eftersom jag är förtjust i Japan tänker jag att det är japanskt att sova på golvet och då känns det lite bättre. Men trots att jag inte har något nattygsbord, jag har ändå ett antal böcker uppställda brevid min säng. Dessa är för tillfället:

*Damernas detektivbyrå av Alexander McCall Smith som jag nyligen läste ut (recension här).
*Min läsjournal, där jag skriver upp alla böcker jag har läst under året. Har skrivit i den sen år 2000 så jag är inne på mitt elfte år nu!
*Min dagbok.
*Björn Ursings Fältflora som jag tycker om att ha nära till hands.
*わたし うれしいの, en japansk bilderbok från biblioteket som handlar om en flicka som är glad för att hon ska bli storasyster. 
*Kvinna i grönt av Arnaldur Indridason (nej, jag kan tyvärr inte skriva med isländska bokstäver) som jag ska läsa när jag har läst ut:
*Marian Keyes Anybody Out There

Vad finns brevid din säng?

4 kommentarer:

Sandra W sa...

Jag är impad av att du vågar ha dagboken bredvid sängen, jag känner alltid att jag måste ha den lite gömd. Lite löjligt egentligen eftersom det inte är så att det springer folk hos mig jämt och ständigt som skulle tjuvtitta i min dagbok. Men ändå kan jag inte vara så avslappnad att jag ha den framme.Däremot har jag min bok där jag skriver årets lästa böcker på nattduksbordet. Dessutom två böcker om Italien, Strindberg "Tjänstekvinnans son" samt "Kryptan" av Kate Mosse.

Emma sa...

Mm, jag litar nog för det mesta på de som får komma hem till mig. Skulle jag inte göra det skulle jag nog stoppa undan den när jag fick besök.

Åsa (Kafka på jobbet) sa...

Nu har jag berättat hur det ser ut hos mig på www.kafkapajobbet.se. Länkade hit såklart!

Ingrid sa...

Mitt nattduksbord... ja, det är inte så stort men jag brukar knö dit diverse saker ändå- just nu ligger en himla massa fula bokmärken i en hög (jag tar alltid ett par på bibblan och tänker "kan vara bra att ha så att man slipper använda en rökt sill :-)" , fem pennor, två väckarklockor, en telefon, "South Riding" av Winifred Holtby, "The Widow's Tale" av Mick Jackson och "Horisonter" av Anders Österling.. (och inte vet jag när jag ska få tid att läsa dem). På golvet ligger oftast hunden på en fäll och småylar (han drömmer gärna högt den hunden).

besöksräknare