söndag 23 oktober 2011

En riktig kärleksroman

Jag känner ofta ett visst motstånd mot att skriva bokrecensioner på bloggen. Det har kommit allt eftersom. Det känns lite för mycket som i skolan för mig. Som nåt man gör för nån annans skull än för sin egen, om ni fattar.

Därför brukar jag inte göra det så mycket längre, fast jag vill ju ändå skriva om böckerna jag läser, såklart. Har upptäckt att man kan göra det medan man läser dem (wow). 

Kände att det var dags att säga något om boken jag läser nu, Kärlek i kolerans tid av Gabriel García Marqués, men den är så annorlunda upplagd att jag faktiskt tror att jag måste vänta med det tills jag har läst ut den. 

Jag kan säga att den är rolig än så länge. Och detaljrik. Och hemskt läsvärd. 

Återkommer!

1 kommentar:

Unknown sa...

Márquez är en underbar författare och jag tror du gör helt rätt i att vänta med att skriva om den. Den är ett litet under i sig.

besöksräknare