fredag 14 oktober 2011

Antar en utmaning för att få fart på bloggandet

Om det fortfarande är någon som läser mina ytterst sparsamma inlägg här på Uppbokad, så har ni märkt att det går för lång tid mellan dem. Men jag finns här och nu har jag antagit en bokbloggsutmaning för att styra upp det hela! 

Dantes bibliotek ordnar en nordisk läsutmaning inför nästa års bokmässa så kommer kommer att ha nordiskt tema. Tanken är att man ska läsa en nordisk författare i månaden enligt följande schema:

November: Finland
December: Island
Januari: Färöarna
Februari: Danmark
Mars: Norge
April: Åland
Maj: Finland
Juni: Island
Juli:  Grönland
Augusti: Norge
September: Danmark
Titlarna bestämmer  man själv och Sverige får inte vara med för att det är för lätt. Jag tycker det låter kul, jag har en del nordiska böcker som jag velat läsa och nu får jag ett bra tillfälle, samtidigt som en utmaning är en utmaning och man måste hålla den. Alla får vara med!

Inga kommentarer:

besöksräknare