söndag 27 februari 2011

Bodil. Igen.

Jag har köpt en bok på rean! Jag vet inte hur länge sen det var jag köpte en ny, inbunden, skönlitterär bok åt mig själv senast.

Högstadiet? 

Det är ju så dyrt vanligtvis och det finns ju så mycket böcker på biblioteket och på second hand-affärer. Nya böcker känns inte så motiverat för mig att köpa. Då lägger jag hellre pengarna på en eller två nya skivor som man kan lyssna på igen och igen.

Men nu var det faktiskt värt det! Det är en bok som är vacker, med bilder och tjockt, handgjortaktigt papper och det finns ett bokmärkesband och en snodd som håller ihop boken. Dessutom är den skriven av Bodil! En av mina favoritförfattare och förebilder i livet, och texten är av det slag som jag faktiskt kan tänka mig att läsa igen och igen. 


Boken har dessutom hemliga fickor vid pärmarna där man kan lägga nåt fint. En blomma, ett vykort, ett meddelande? Särskilt bra om man ger bort boken som present!



Nu ska jag sluta vara creepy och inte skriva några fler inlägg om Bodil Malmsten förrän jag har varit och sett/hört henne på onsdag.

Inga kommentarer:

besöksräknare