måndag 5 december 2011

November vs december i Nordenutmaningen

Arto Paasilinnas Kollektivt självmord blev lite bättre efter en ganska tråkig inledning (första tredjedelen). Den blev aldrig så rolig som jag hade hoppats och väntat mig, den fortsatte att vara förutsägbar, den gav mig inga nya insikter MEN den var inte värdelös och den var trevlig läsning ändå. 

Nu har jag tagit tag i decemberboken som för mig är Sjóns Skymningsinferno. Jag ville läsa något av Sjón eftersom jag tycker mycket om sångtexterna han har skrivit åt Björk. Skymningsinferno är något helt annat än Kollektivt självmord! Om Kollektivt självmord var för lättläst är Skymningsinferno ibland svår att hänga med i. Jag behöver vara fullt fokuserad på det jag läser för att begripa. Men hellre det, om det betyder att den är intressant och givande, vilket den är. Den här boken är verkligen något helt annat än något jag läst förut. Utförligare recension kommer den 30 dec!

Inga kommentarer:

besöksräknare